Terug naar Oeganda - Reisverslag uit Warmenhuizen, Nederland van Mariëtte Berbée - WaarBenJij.nu Terug naar Oeganda - Reisverslag uit Warmenhuizen, Nederland van Mariëtte Berbée - WaarBenJij.nu

Terug naar Oeganda

Door: Mariëtte

Blijf op de hoogte en volg Mariëtte

15 Maart 2015 | Nederland, Warmenhuizen

Na mijn vorige waarbenjij.nu ervaring heb ik Oeganda meerdere keren bezocht.
Op verzoek van Elijah, mijn tolk van 2012, hebben wij zijn geboortedorp bezocht tegen de Congolese grens. En dit bezoekje heeft nu zijn sporen achtergelaten. Op de hulpvraag van de bewoners of de stichting niet iets voor hen kon doen om de hoge moeder en kindersterfte terug te dringen, besloten we om hier een HC III neer te zetten. Dit project is opgedeeld in 3 fases; de kraamkliniek, alle randvoorwaarden/gebouwen en tot slot evt. een HC III.
In juni zijn we een kijkje gaan nemen in het gebied en onze plannen met de lokale overheid besproken. Nadat zij hun volledige medewerking hebben gegeven, hebben we een stuk grond bekeken en met de bevolking afspraken gemaakt over hun bijdrage in het geheel.
In een eerder bezoek in 2012 bezochten we de TBA's ( traditional birth attendant) en zagen waar en hoe de vrouwen in dit gebied bevallen.
Nou, daar kan wel wat aan verbeterd worden!
Begin 2014 is de grond gekocht en een start gemaakt met de bouw.

• 17 Maart 2015 - 17:17

Joke Van Leijden:

lieve Mariette,

Veel succes weer met deze uitdaging. Fantastisch van je, wat ben je toch een kanjer!!
    Graag volgen wij je weer met dit project.
    Een goede vlucht en veel groeten,

Joke en Gert-Jan

• 18 Maart 2015 - 09:04

Lian:

Natuurlijk ga ik je volgen, een klein beetje mee op jouw avontuur. Succes Mariëtte!
    Liefs Lian

• 18 Maart 2015 - 22:22

Cecile:

Hoi Mariette.
    Wat ga je toch weer een prachtig avontuur tegemoet....heb zoveel respect voor jou...
    ik ga je op de voet volgen...goeie reis lieve schat...

• 21 Maart 2015 - 19:39

Henny Blokker Stam:

Een goeie reis. Ik volg je graag. Succes.

• 22 Maart 2015 - 11:41

Ans Pronk:

Hoi Mariette.
    Hele goede reis .heel veel succes.

• 24 Maart 2015 - 08:12

Trudy.:

Hallo Meisjes,
    Heel veel succes! Bewonderingswaardig wat jullie doen!
    Groet Trudy.

• 25 Maart 2015 - 20:47

Ria :

Lukt het een beetje meiden? Ik denk vaak aan jullie en heb enorme bewondering voor jullie. Veel succes met "de opdracht" maar ook heel veel plezier. Hartelijke groeten, Ria.

• 30 Maart 2015 - 23:33

Ineke Naber:

Fijn om je verslagjes weer te lezen veel succes

• 01 April 2015 - 22:31

Joke V.d Meulen:

Dag lieverd
    Fijn om je zo te kunnen volgen,en heb veel bewondering voor
    het gene wat je daar doet.Lieve groet Joke