Een hele goede vrijdag! - Reisverslag uit Kasese, Oeganda van Mariëtte Berbée - WaarBenJij.nu Een hele goede vrijdag! - Reisverslag uit Kasese, Oeganda van Mariëtte Berbée - WaarBenJij.nu

Een hele goede vrijdag!

Blijf op de hoogte en volg Mariëtte

08 April 2015 | Oeganda, Kasese

Vrijdag weer verder met onze favoriete bezigheid: soppen!!
Denk je dat je dat voorlopig niet hoeft te doen, moet je hier aan de bak met een koud sopje, wat al 3 dagen stond. Maar nooit geweten, dat we nadat we de vloer van de verloskamer geboend hadden, de ramen hierna toch nog schoon kregen. Hoe zuinig kan je zijn met water!
’s Middags alles uit de container gehaald. En wat een hulp kregen we! Zelfs de kleinste kinderen stonden te dringen om een doos te mogen dragen. Dacht je, deze is veel te zwaar, ging hup, dat koppie eronder en renden ze er mee naar binnen. Dolgelukkig waren we om alle spullen weer terug te zien, die we in juni ingepakt hadden. En bijna emotioneel toen de rol met gordijnstof tevoorschijn kwam.
Dit alles was dus op goede vrijdag, nu voor ons was het echt een goede vrijdag! Zo goed zelfs, dat we besloten om ons de volgende dag te (laten) trakteren op een rustdag in het wildpark. Hopelijk voor de beesten geen rustdag, anders zien we niets!
Gelukkig deden ze niet aan een sabbat en zagen we een diversiteit aan dieren: leeuwen, olifanten, buffels, nijlpaarden, verschillende gazelles etc. Na een heerlijke lunch in een mooi resort met prachtig uitzicht kunnen we er voorlopig weer tegen en gaan we er weer tegen aan!
Zondag Pasen! In vol ornaat in onze nieuwe jurken op weg naar de kerk. De mensen vonden het prachtig ons in Afrikaanse kledij te zien! Ze hadden 4 uur de tijd om al het moois van ons af te kijken, want zo lang duurde de kerkdienst, inclusief veiling van de meegebrachte etenswaren. De kip, die tijdens de dienst meerdere pogingen deed om te ontsnappen, moest er ook aan geloven. Achterna gezeten door een paar mannen werd hij uiteindelijk met vastgebonden poten geveild.
Voor ons verder een rustige dag, met lezen, breien, puzzelen, kletsen en luieren.

Maandag de gordijnen geknipt en laten naaien door een plaatselijke kleermaker. De dozen gesorteerd en alle paperassen/financiële zaken doorgenomen. Het ziet er goed uit!

• 08 April 2015 - 20:46

Rias:

Hallo dames,
    Wederom een heerlijk verhaal om te lezen. Herkenbaar die mis met veiling van etenswaren en kip! Ben benieuwd naar jullie jurken. Ga die zker op foto zien. Mijn extra koffer raakt aardig gevuld met de nodige spulletjes, oa folie 74, gebreide mutsjes, schuursponsjes etc. Carolien en Truus, voor jullie het einde in zicht met een onvergetelijke rijk gevulde rugzak bomvol met levenservaring. Voor mij weer hopelijk een mooi avontuur de komende weken.

• 08 April 2015 - 21:41

Ria Pater:

Hoi harde werkers,
    Wat prachtig om jullie verhalen te lezen, het is gewoon jammer als je aan het eind van het verslag bent!! Leuk dat jullie ook af en toe 'n echte vakantie-dag hebben.
    Succes nog met de rest van de bezigheden.
    Groetjes.

• 09 April 2015 - 11:44

Henny:

He eindelijk dan van mij een berichtje. Hoe gaat het met je? Alles onder controle? Ik had geen goed adres van je dus nu eindelijk gelukt. Heel veel plezier nog . Groetjes Hen

• 09 April 2015 - 12:05

Ria Jansen:

Hou Marriet en zussen,
    Geweldig wat jullie daar weer allemaal voor elkaar krijgen,aanpakken!
    Wat'n energie! De mannen beginnen v schrik hard te werken.
    Marriet je zit weer helemaal in je rol. En die bh's, echt leuk, ziet er lachwekkend uit!
    Fantastisch bezig samen!
    Dikke knuffel.

• 10 April 2015 - 12:57

Trudy.:

Hallo Meisjes Berbee,
    Nog even dan zit de reis voor twee van jullie er alweer op! Wat gaat de tijd toch snel.
    Heb het zoveel mogelijk bij gehouden. Eigenlijk alles. Wil nogmaals mijn respect uitspreken naar
    jullie toe! Je moet het toch maar doen!!!!!!!!
    Voor Carolien en Truus behouden thuiskomst en voor Mariette nog een leuke twee weken met je collega!
    Blijf je volgen hoor!
    Groet Trudy.

• 10 April 2015 - 22:19

Heleen:

Meiden, wat maken jullie veel mee en wat doen jullie een goed werk zeg! Jullie weten het ook heel leuk over te brengen. Truus en Carolien een goeie reis terug en Marriët nog heel veel succes de komende weken. Ik heb bewondering voor jullie. x

• 11 April 2015 - 09:22

Anneke Fenijn:

Wat een leuke foto's maak je bij de verslagen die je schrijft! Zo leeft het ook voor de thuisblijvers. Een dagje rust en dan genieten van de fauna is ook niet verkeerd, want als je er nu toch bent pakken jullie dat mooi even mee. Wacht ook vol spanning op jullie foto's in de mooie jurken. Groetjes Anneke

• 11 April 2015 - 23:13

Anneke T:

O wat weer een mooie jurken. Prachtig. En dat uitladen van de container wat een happening. Jullie begrijpen dat ik met enige jaloezie de plaatjes bekijk en de verhalen lees.
    Jullie hebben al een hoop werk verzet ,en zo te zien nog een hoop te doen.
    En al die enthousiaste kinderen ,ik herken er nog een paar.
    Kijk alweer uit naar het volgende verhaal,
    liefs anneke

• 12 April 2015 - 12:51

Fia:

Wat een prachtige foto's zo zijn we weer helemaal bij wat jullie allemaal gedaan hebben geweldig.Morgen twee zussen naar huis .en Marriet nog 2weken door, zal wel vreemd zijn zonder de anderen 2 hou je taai.Truus en Carolien goede terug vlucht.

• 12 April 2015 - 19:39

Marlies Sevenhuysen:

Hallo Mariette. Wat een prachtige foto's, zoveel verwachtingsvolle gezichten. Wat een geweldig werk doe je daar toch. Nog heel veel suc6 daar en ook nog genieten van de warmte van de mensen. Ik heb ongelofelijk veel bewondering voor je. Je verslagen lezen geweldig, heerlijk om te lezen. Mariette je bent TOP!

• 12 April 2015 - 21:03

Yvette:

Hee Jetje,
    en dan sta je je zussen al weer uit te zwaaien ... een bijzondere en mooie ervaring zo met elkaar!
    Maar wat gaat de tijd snel en je wilt waarschijnlijk nog zoveel doen. Vergeet niet wat je allemaal al bereikt hebt, om echt super trots op te zijn!
    Nou kanjer, geniet ervan.
    Lieve groetjes, Yvette